10 Kasım 2008 Pazartesi

KANLICA MANTARI
















Bu haftasonu uzun zamandır fırsat bulamadığım semt pazarına gitme fırsatım oldu. Gittiğime çok sevindim.
Çünkü haftalardır anneme Melki ( Kanlıca Mantarı) çıktımı diye sorup duruyordum. Annem geçen hafta aldığını ve buzdolabına koyduğunu söyledi ama benim amacım Gökhan'a yapmaktı. Seveceğini tahmin ediyordum, Gökhan ise oldukça temkinli yaklaştı. Neyse yemeğe başladığında, önce yenebilir sonrada güzel olduğunu söyledi. Gökhan'dan güzel sözünü duymak nadirdir. Öğretmen olsaydı adı "Sıfırcı" olurdu herhalde.
Daha önce bir kez dondurulmuş olarak almıştım marketten, tadı çok kötüydü. Bir de ilk referansı o yemek olduğundan masaya eksi puan ile gelmişti mantarlarım. Gelelim yapılışına.
Üç tane orta boy soğan
750 gr civarında kanlıca mantarı
Tuz ve taze çekilmiş karabiber
Sonları zeytinyağında biraz karıştırdıktan sonra mantarları ilave edin. Mantarlar suyunu salacaktır, suyunu geri çektiğinde ocaktan indirip 5-10 dakika dinlendikten sonra servis edilebilir.
Annem ise farklı yapıyor farkı pişirme işleminden önce 3-5 dakika haşlaması. Böyle olunca suyunu salmıyor ve soğanlar daha diri kalıyor yemek içerisinde. Eğer yemekte soğan yiyemeyenlerdenseniz üstteki şekilde soğan
tadı alabilirsiniz ama soğan yediğinizi hissetmezsiniz.
Kalan mantarlarımı biraz pişirdim ve buzluğa koydum. Pişirmeden koyarsam sertleşiyormuş.
Yanında servis ettiğim pilav; arpa şehriye pilavı.
Normal pilav pişirir gibi pişiriliyor, ben içine 2 parça küçük doğranmış küçük kurutulmuş domates ilave ettim.

Hiç yorum yok: