10 Kasım 2008 Pazartesi

KAHVALTI İÇİN TEREYAĞLAR

Haftasonu en sevdiğim restaurantlardan birine gittik. Vejeteryanlar için harika bir yerdir. ZENCEFİL.
Yemekten önce servis ettikleri tereyağı ve ekmekler yemekten önce heyecanla beklediğim ve hep çıkarken bende yapacağım dediğim tereyağını bu haftasonu denedim, hatta bir dergide farklı versiyonlarını da görmüştüm, bunlardan üçünü hazırladım.

1. Tereyağı maydanozlu olanı (Zencefil'de servis edilen) Maydanozları olabildiğince küçük doğrayıp tereyağı ile karıştırın. Maydanozun yoğunluğu sizin zevkinize kalmış.
2. Tereyağı biberiyeli ve beyaz peynir karşımı oldu. Favorimde bu oldu zaten. Biberiyeyi yine küçük küçük doğraduktan sonra bir parça beyaz peyniri ezip tereyağı ile karıştırın.
3. Tereyağı ise taze adaçaylı, yine maydanozlu gibi yapılıyor.
Bunların dışında kuutulmuş domatesli, mercanköşklü, safran ve karabiber tohumlu olarak çeşitleri artırabilirsiniz.

Bu arada bu tereyağlarını ben fotoğraflarda görüldüğü kadar yaptım az miktarda. Hemen hemen tüm yemeklerimde olabildiği kadar küçük porsiyonlar hazırlamaya çalışıyorum. Hem sağlık, hem tazelik, hemde israftan kaçınmak için.


Hiç yorum yok: