11 Kasım 2008 Salı

KARAMELİZE SOMON

Bu da diğer parçadan kalan. Gökhan iki somonu da beğendi. Son zamanlarda notlarım yükseliyor.

Bu tarifi ilk denediğimde Gökhan beğenmişti ama ben içinde ne olduğunu bildiğim için cesaret edip tadamamıştım. Gökhan bu yemeği fotoğrafta görüp" bunu yap" dediği için yapmıştım. Bu ikinci denemem. Ama daha önce denemediğime üzüldüm.

150 gr somon
1çorba kaşığı soya sosu
1 çorba kaşığı esmer şeker
1 tatlı kaşığı taze zencefil rendesi
2 çorba kaşığı sıvı yağ
tuz

Tüm malzemeyi iyice karıştırıp bir bulamaç haline gelince somonu bu bulamaç ile kaplayın ve kızgın yağda biraz kızartın ama fazla kızartmayın yanmış şekerin pek sağlıklı olmadığını biliyorum. Bunun için balığı kahverengi renk aldıktan sonra fırına dayanıklı bir kaba alın ve 10 dakika fırında pişirin. Üzerine beyaz şarap da dökebilirsiniz biraz ama ben dökmedim.

Hiç yorum yok: