11 Kasım 2008 Salı

OTLU SOMON BALIĞI ve AVOKADO SALATASI


Somon balığı biraz yağlı bir balık olduğu için ağır olabileceğini düşünerek 300 gr aldım ama yanılmışım, çünkü hiç ağır olmadı. Rahatlıkla biraz daha büyük bir balık alınabilirmiş.

Tarifi çok kolay;

Maydanoz, mercanköşk, nane otlarını küçük küçük doğradıktan sonra 1 diş sarınsağı rendeledim. Tuz, karabiber ile tatlandırım otlarla üzerini kapladım ve kızgın tavada biraz kızarttım balığın kalınlığı fazla olduğundan otların yanmaması için küçük bir fırına dayanıklı kaba aldım. 10 dakika kadar fırında pişirdim.

Yanındaki salata için

1 tane olgun avokado

2 adet salatalık

2 taze biber

1 adet kırmzı soğan

Maydanoz ve Nane

Nar ekşisi ve zeytinyağı

Tüm malzemeyi küçük küçük doğrayıp harmanlayın üzerine nar ekşisi (limonda kullanılabilir) ve zeytinyağı birazda tuz ilave edebiliriz. Avokadonun olgunluğu önemli. Fazla olgunlaştığında kararma oluyor, tam olgunlaşmadığında da tadı biraz acı oluyor.

Aldığın somon balığını ikiye bölmüştüm 2 ayrı şekilde pişirdim. Diğerini de hemen yazayım.

Hiç yorum yok: