11 Kasım 2008 Salı

KABAKLI GİRİT BÖREĞİ

Kabaklı Girit Böreği'ni Radika Restaurant'ta yemiştik (Yelda Hanım ile beraber)
Ancak tarifini internette ne kadar aradıysam bulamadım. Geçenlerde Lezzetli İstanbul kitabında bir tarife rastladım ama patates ile yapılmış, görüntü ise benim aradığım tarife benziyordu. Dün akşam denedim.
Aslında kızartmadan uzak durmaya çalışıyorum ama bu özel bir durum. Gökhan bey bu böreği beğendiğini söyledi. Kızartma olduğu için pek fazla yapılamayacak.

5 adet yufka
4-5 adet girit kabağı
100 gr lor peyniri
3 yumurta ( orjinal tarifte 5 adet)
2 çorba kaşığı mısır nişastası
250 gr yoğurt
dereotu ve nane
biraz tuz ve karabiber

Kabakları rendeleyip suyunu iyice sıktıktan sonra, dereotu, nane, lor peyniri, 3 yumurtanın sarılarını ve aklarını ayırıp yumurta sarılarını harcın içine katıp karıştıralım ama aklarını bir kenara ayıralım, Üzerine nişastayı ilave ettikten sonra harcımız hazır demektir. Yufkaları tezgahın üzerine açıp yoğurt ile karıştırılmış ayırdığımız yumurta aklarını karıştırarak yufkalara sürelim ve yufkalar bitinceye kadar araya yoğurt ve üzerine yufka olacak şekilde üst üste koyalım en son yufkayı koyduğumuzda üzerine yoğurt değil kabaklı harcımızı iyice yayalım ve bir ucundan kıvırarak rulo haline getirelim, streç filme sararak bir gece buzdolabında bekletelim. Daha sonra dilimleyerek kızartalım.
Bu tarifin yarısını fırında pişirdim ama kızartma gibi olmadı tadı.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

en kısa zamanda bende yapacağım

yelda