27 Kasım 2008 Perşembe

MANTAR SOSLU ANTRİKOT

Bu etin kalınlığı 2,5 cm civarında olmalı. Gökhan son zamanlarda evdeki ot çılgınlığından dolayı et sayıklamaya, tarifler vermeye başladı. Sosu mantarlı şaraplı olacak, et kalın ve iyi pişmiş olacak. Eti almak için etlerin önünde durdum ve baktım, istediğim gibi bir et yoktu. Hele etten anlamayan biri için gidip haşlamalık eti alacağım diye tutturunca reyondaki çocuk benimle baş edemeyince ustasını çağırdı, anlattım ızgara yapacağım ama kalın olacak dedim. Oda antrikottan istediğim gibi bir parça kesti. Eve geldim, eti hemen marinenin içine koydum. sonraki aşamalar şöyle;

300 gr antrikot
yarım su bardağı zeytinyağı
2 biberiye dalı
1-2 dal mercanköşk
1-2 dal taze kekik
Tane karabiber

Sosu için
4-5 adet kestane mantarı
1 su bardağı krema
yarım su bardağıda kırmızı şarap

Etin pişirilmesi ile ilgili hafızamı tazelemem gerekti.
Et oda sıcaklığına getirilecek.
Et yıkanmayacak.
Izgaraya almadan önce tuzlayıp ızgaraya alacağım.
Etin üzerinde bir katman yaratıncaya kadar pişirip diğer tarafında da aynı şeyi yapacağım. Hatta et kalın olduğu için yan taraflarınıda ızgarada mühürleyeceğim (bu üzerinde hafif tanık bir tabaka oluşturmaya işine mühürleme diyorlar) Böylelikle etin suyunu dışarıya kaçırmamış olacağım.

Bilgi tamam...

Izgarayı en yüksek dereceye ayarladıp bekledim. Eti üzerine koydum 4-5 dakika sonra istediğim mühürleme işlemi yapılmış oldu tersini çevirdim 4-5 dakika oda tamam. Sonra bir maşa yardımıyla yanlarınıda ızgarada tuttum.Daha sonra ızgaranın derecesini en düşük seviyeye ayarlayıp 25-30 dakika kadar pişirdim.
Pişirme işleminin sonuna doğru sosunu hazırladım.
Mantarları küçük küçük doğradıktan sonra biraz zeytinyağı ile soteledim, üzerine kremayı ilave ettim kremayı biraz koyu kıvama getirdim ve üzerine şarabı döktüm şarabın içinden alkolün uçması için 4-5 dakika pişirdim ve sos hazır oldu.

Gökhan'ın yorumu ; Et yediğini hissetmiş.




Hiç yorum yok: