5 Aralık 2008 Cuma

PROJE KAĞIDINDA BALIK

Bu balık tarifi herhalde en sık yaptığım Gökhan'ında favori yemeğidir.
Tarifini bir dergide görmüştüm ancak hangi dergi bilmiyorum çünkü beğendiğim tarifleri dergiden kesip dosyalıyorum. Bu tarifi bir mimar olan Mahmut Muvit vermiş. Kendi ofisinde hazırladığı için projelerinde kullandığı kağıtlara balıkları sararak yapıyordu. O yüzden ismi Proje Kağıdında Balık.
Ancak evde Proje kağıdı (aydınger) bulmak mümkün olmadığı için ben pişirme kağıtlarına sarıyorum. Aydıngerin yapısı daha kalın olduğunu düşünerek çift kat sarıyorum.

Tarife gelince 2 kişi için
600 gr. levrek filetosu (2 parça)
Bir fileto için fındık büyüklüğünde tereyağı
1 limon
5-7 adet defne yaprağı
Pişirme kağıdı

Öncelikle balıkları tuz karabiber ve tereyağı ile iyice ovalım ve beklemeye alalım. Diğer taraftan limonları halka halka dilimledikten sonra pişirme kağıdını balığın ölçüsüne göre çift kat olacak şekilde keselim. 2 halka limon 2-3 adet defne yaprağı üzerine balığı sonra üzerine yeniden limon ve defne yapraklarını koyup pişirme kağıdımızı kapatalım. Ben yanlarından zımbalıyorum, bu yemeği sık yaptığım için mutfağımda bir de zımba buluyor ama siz kenarlarını iple bağlayabilirsiniz. Eee tarif ofis ortamında hazırlanınca böyle oluyor....
Hazırladığınız paketleri geniş çelik bir tavaya koyup kısık ateşte 15-20 dakika her iki tarafınıda pişiriyoruz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

birgün bende senin kadar güzel ymek yapabilcekmiyim sevgili arkdaşım :)))

yelda