2 Haziran 2010 Çarşamba


Adını yarın yayınlayacağım bu yemeğin.
Bu sabah Gökhan değişik bişey yemek istedi. Hemen yeni aldığım "Antakya Yemekleri" kitabımı önüne koydum ve içinden bunu seçti. Ekmeğe sürerek yedi. Ben sadece tadına bakabildim zira sabah sarımsaklı bişey yemem olası değildi. Humus ve fava karışımı bir meze gibi. Tadında ikisini de bulabilirsiniz.

1 Kase haşlanmış iç bakla
1 kahve fincanı ılık su
2 diş dövülmüş sarımsak
1 limonun suyu
1/2 çay kaşığı kimyon
3 yemek kaşığı tahin

Üzeri için
Zeytinyağı
Pul biber
Maydanoz (ben dereotu koydum)

Yapılışı;
Haşlanmış baklaları ve sarımsağı rondodan geçirdikten sonra, limon suyu kimyon ve tahini ilave ederek yeniden rondodan geçirin. Kıvamı için 1 kahve ılık suyu ayarlama için kullanabilirsiniz.
Üzerine maydanoz, pul biber ve zeytinyağı gezdirdiğimizde işimiz bitmiş oluyor. Afiyet olsun...












Hiç yorum yok: